Ehon

photo book

2012 - 2013

Published 2013-01-01 19:06:18 in Ord, Words,

Året var 2012 och sista dagen på det året då jag spenderade tre timmar på akuten med min kompis Nette.
Oroa er inte, det var inte Nette som behövde sjukvård. Det var jag.
Några av er känner mig mer, vissa andra mindre, men en sak vet nog alla - jag är lite klantig av mig.
Och denna klantighet blir bara värre när det är blir mer eller mindre is på trottoarerna, speciellt om man gillar att gå nattpromenader som jag. Inte så svårt att luska ut vad som hände när jag var ute och vandrade, mitt i natten, medan isen på trottoarerna bara hånler åt en som bara is kan göra... Grr, vad jag är arg på isen! Det var som om min högra hand ville ge isen en rakhöger när jag föll omkull. Därav besöket till akuten, några timmar efter att jag ramlat omkull.
 
Inget att oroa sig över, jag hade tur i oturen - ingen fraktur, trots att det såg ut som om det skulle vara en.
 
Så nu sitter jag här (snarare ligger tvärs över sängen) med en rejält inlindad hand,
första dagen på år 2013 och tittar på The Big Bang Theory - man kan nog säga att året startade med en rejäl smäll.

Comments

Comment here
will not be published

About

Min profilbild

MbOscarsson

In this blog you will find photos taken by me with my cute ”little” Nikon D90. From time to time there will pop up a photo or two from my oldest DSLR – Nikon D40X.

Categories

Archive

Subscribe